събота, 7 април 2012 г.

Люба Кулезич: Не харесвам братовчед си Николай Банев, от 17 години не съм говорила с него!




- Сашо Диков и “Канал 3″ не дават обяснение кой им плаща на тях, за да чернят, клеветят и плюят Бойко Борисов.


Определяна като скандална и преди, и сега, Люба Кулезич е екзотичен и изискан коктейл от изговорено и изписано слово. При нея всичко е 50 на 50. Мразена и обожавана, журналистката и критичка хвърля в бяс враговете си и в еуфория феновете си. Всъщност коя е тя? Насреща е Люба Кулезич.

- Потеклото, миналото и настоящето ти е обвито в сквернословия и мистерия. Каква е твоята собствена визитка?

- За миналото и потеклото на семейството ми са изписани много глупости. Баща ми никога не е бил партизанин и никога не е водил партизанско хоро пред околийския съвет в Хасково. Той е емигрант от бивша Югославия. Дошъл е тук през хиляда деветстотин петдесет и някоя година, икономист по професия. Беше изключително скромен и светъл човек.

Комунист. Истински.

От тези, които аз наричам идеалисти и мисля, че неговият идеализъм му взе здравето. Майка ми също беше страхотен човек. Бяха едни изключително почтени и несребролюбиви хора. Аз обаче ги напуснах много рано – на седемнадесет години и половина. Исках да бъда друг човек, да бъда свободна, да се развивам по свой път.


- Издънка на вашата фамилия е и Николай Банев, за когото също се говори какво ли не. Що за човек е той?

- Той е мой първи братовчед по майчина линия. Просто един от многото мои братовчеди, защото майка ми има 5 братя и сестри. За мен роднинството не е биологичен, а духовен факт. Аз имам много роднини, с които не се чувствам роднина по биологична линия, но има хора, които усещам като сестри или братя, без да имаме никаква биологична връзка.

- Не би ли могла да запазиш поне някаква прагматична близост с Николай Банев – все пак е богаташ, олигарх, не знаеш кога може да ти бъде от полза?

- Аз не харесвам братовчед си Банев! Не го харесвам като човек, като биография, като липса на признателност към хората, които са му помагали.

Беше ведро, весело, смешно дете, което страдаше от деспотичен баща.

Майка ми много помогна на това момче в детството му, за да заличи раните си от деспотичния му баща. А когато тя почина, този човек не дойде на погребението й! Не дойде дори да й каже сбогом! Така че аз нямам нищо общо с Николай Банев с начина, по който е натрупал бутафорното си богатство, с начина, по който се държи като олигарх, с неговата биография. Не зная как е станал олигарх, мога само да подозирам, но зная, че парите промениха този човек из основи. 17 години не съм се срещала с него. Ако се наложи да се разминем някъде, не се поздравяваме. И дори само намекът, че мога да пазя прагматична близост с човек като Банев, ме обижда.

За любови, омрази, изневери аз съм поела своята отговорност и не дължа на никого нищо, защото не съм откраднала нищо, нито един лев, нито своята кариера, нито своята биография.

- Освен това си разкрепостена жена. Сама твърдиш, че от 25 години ходиш с по-млади мъже…

- Така се е случило. Но не го приемай буквално. Наистина

много от моите приятели и любовници са по-млади,

но аз имам друго вътрешно зрение за възрастта на хората. Аз я меря по други белези, не по биологичните.

- Прескачаме, предполагам периода с Явор Дачков…

- Да. Не за друго, а защото тази история вече е прекалено изтъркана плоча. Не че съжалявам за нещо.


- А да прескочим ли един зрял плейбой и тв корифей с богата душевност и седем щерки като Хачо Бояджиев, който навремето отказа да гостува в дебютното ти предаване по ТВ7 със следните мотиви: “Да, вярно е – тя е умна журналистка, но напоследък се постла на една абсурдна политика да кори едни и да хвали други…”

- Питам те – корифей ли е Хачо?

- Извоювал си е име на тв легенда.

- Това корифейно ли е?

- А отказът му уязви ли те?

- Виж, реших да поканя Хачо по същата причина, която ти изтъкнах малко по-горе. Хора, с които си бил опонент, понякога си враждувал, понякога си уважавал, харесвал, критикувал… Понасял си и несправедливости от него. Била съм негова подчинена и зная, че невинаги той е бил справедлив към мен. Свалял ме е от екран, наричал ме е със страшно обидни епитети в неговия си стил. Но въпреки всичко беше един от хората, които поканих в първото си предаване по TV7. Исках да покажа и на него, и на другите, че аз мога да прощавам и искам да ми бъде прощавано. Хачо отказа, но не му се сърдя.

- А имало ли е екшън в TV7 с Емил Кошлуков, който дори ударил в земята новия си лаптоп в препирнята с ниския рейтинг на предаването ти?

- Какво? Да коментирам една клевета ли!? Ние с Емил сме във великолепни колегиални отношения.

- Стигаме и до скандалите ви със Сашо Диков.

- Той също стана досадна тема.

- Все пак, той в типичния си стил и словоговор те нарече каква ли не. Ти пък каза, че прякорът на баща му е бил Куката, намеквайки ясно какво…

- Виж, имаше публикувани свидетелства, че Сашо Диков има общо с Държавна сигурност, само че аз тогава го защитих, рискувайки да се скарам с колеги и приятели от въпросния седмичник. Защитих го, защото не бяха извадени конкретни документи. Но какво да се прави – много често ми се случва хора, на които съм помагала по убеждение,

да ми отмъщават

с непризнателност, омраза и неблагодарност…

Мене ме упрекват персонажи като Сашо Диков, че аз съм слугиня, защото не плюя Бойко Борисов под път и над път. А те от “Канал 3” какви са, като го плюят под път и над път? Буквално го очернят с “фалц”, “ръгайки” обкръжението му в лицето на Цветан Цветанов, например. Кой трябва да дава обяснение дали не получава пари за това? Аз или те? Мисля, че те.

- А ти?

- Никога не ме е било страх да кажа “Г-н Борисов тука сте прав, но тук не сте прав”. Само че те питат мен колко пари вземам, лъжат, че ми плащат космически суми за това. Но те не дават обяснение кой им плаща на тях, за да чернят, клеветят и плюят Бойко Борисов.

- Говориш за псевдожурналистика, но през 2009 г. първа съобщи, че Зорка Първанова е болна от рак?

- Да, но съм разследвала. Получила съм изследване от Правителствена болница, че

Зорка Първанова е претърпяла гинекологична операция, и то от рак.

Но проблемът за мен не беше да се обсъжда този факт. Той беше друг – дали президентската двойка е длъжна да споделя такива неща с избирателите или трябва да запази мълчание. Моята теза беше, че тя е длъжна да ги споделя. Справка: съпругата на Джордж Буш беше получила злокачествена бенка на крака, оперираха я и от този момент Белият дом публикуваше редовно бюлетини за състоянието на първата дама.

- А влиза ли в обсега на обществената ти мисия като журналист бременността на Венета Райкова, защото това също беше един от големите скандали, в които се набърка, а съпругът й Тишо заплаши да те съди заради внушенията ти, че жена му си прави пиар с нероденото си още дете?

- Първо, не ме е заплашвал, че ще ме съди. Аз наистина мисля, че Венета тогава прекали със своето майчинство и наистина го превърна в своеобразна кампания за себе си. Това беше един от моите дуели, в които се сблъскаха някакви принципни позиции. Сега, няколко години по-късно, изпитвам най-добри чувства към нея и нейната рожба.

- Преди това обаче стигнахте до жесток сблъсък на живо?

- Както винаги, не аз потърсих този сблъсък, тя го потърси. Тя дойде да се дуелира, но да се дуелираш с мен не е лесно, защото аз владея шпагата на думите.






Няма коментари:

Публикуване на коментар