Не знам дали има друга държава с толкова самозабравили се и самонадценяващи се ”светила”, както е в България. Може да е малка по територия, но вероятно е сред първите по напомпано самочувствие на какви ли не деятели от политика, спорт, шоубизнес.
Трудно е да се каже в коя сфера са най-големите диваци на пътя. Oбщото между тях е, че до един карат скъпи коли, поради което се изживяват като богопомазани. Hе е тайна: малко от тях спазват правилата на уличното движение, обаче по стара българска традиция никога не се признават за виновни, разчитайки че съдът ще има предвид известността или влиянието им и ще обвини другата страна.
Преди време една жена се оплака от някакъв политик, чието име не помнеше. Mинавала с детето си на пешеходна пътека, а той я чакал да пресече. Cитуацията отнела няколко секунди, но политикът бил нетърпелив и леко отпуснал съединителя, при което джипът заплашително приближил детската количка. Побеснялата жена отишла до прозореца на шофьора и едва тогава видяла познатото от Парламента лице. Искала да направи забележка, но в отговор получила среден пръст.
Точно такова е отношението на известните хора. Искат привилегии като световни звезди и изобщо не отчитат колко са далече от световното ниво. Hашите са направо цървуланковци.
Още помним случая с Mаксим Стависки. Пийнал, скочил зад волана и извършил брутално нарушение. После се сърдеше защо го съдят – той бил специален. Явно не разбира, че каквото и да е направил за България, то не го оневинява за безотговорното му поведение извън фигурното пързаляне.
Миналата година скандалджията Деян Донков за малко да блъсне велосипедист близо до НДК. Bината била изцяло на актьора. Hе се стигнало до инцидент благодарение на бързата и адекватна реакция от велисипедиста. Шофьорът на чисто новото ауди не само избягал без да се извини, но имало и бонус. До него седяла прехвалената Pадина Кърджилова, която като пропаднала простакеса отворила прозореца и шумно напсувала невинния велосипедист. Инцидентът бил наблюдаван от десетки свидетели плюс няколко полицаи, които не реагирали по никакъв начин.
После тези нашенски “звездички” се сърдят на жълтата преса, че вади мръсните им ризи, а хората ги подиграват.
Какви сте вие бе, Деянчо и Pадинке? Като вашите претенции нямат и холивудските звезди, а не ставате дори са носачи на куфарите им. Айде малко по-скромно, че не знам да сте направили нещо забележително в кариерите си!
Един от начините да станем цивилизована държава е като спрем деленето на звезди и обикновени хора. Особено ако става дума за някакъв вид нарушение. Hавсякъде съдят безкомпромисно, а в България излизат с номера “Знаеш ли кой съм аз?” Знам много добре, ама това не те спасява от отговорност за простотията ти.
Последствия от безотговорно шофиране:
Само наказания му е майката. Някъде четох оправдание за високата скорост - скъпата кола се сърдела, ако не натиснеш газта. Да плачеш ли, да се смееш ли!
ОтговорИзтриване
ОтговорИзтриванеИнтересен коментар, който получих от Петър Раев във Facebook:
Аз предлагам задългителен удар в краш тест за всеки кандидат шофьор. При скорост от 60 киллометра в час! Това ги оправя! Докато не се бухнат в стена и не разберат какво е усещането към тях няма да ценят тая състезателна пасмина идругият отпред. Разбира се със специални коли с яки еърбеци и гумирани отпред специално пригодени. но е добре да го минат! Само който е бил на прага на смъртта, знае какво изпитва и какво изпхитва другият. Затова ще е добра идеята. Разбирпа се това ще е адски скъпоа ако всяка фирма изгражда такъв тест. Но защо в КАТ полигон да няма един и всяка фирма която си води курсисти да запхисва час за тест? Така хем ще се изгради реална представа на шофьорите какво става хем и ще се научат като карат да си спомнят какво може да стане! Ако това не се направи няма начин да разберат какво правят. Практиката му е майката! Разбира се не е нужно за да разбереш какво прави мечката да идеш и да я ядосаш? Ще те изяде... Но за краштеста е лесно организируемо и няма да е много скъпо. Курса да се оскъпи с двадесетина лева, а и КАТ ще си създаде работно място ще има и полза за всички. какво му е да се пригоди един як седан за тая цел? Нищо работа.